خود هیپنوتیزم درمانی رایگان

دروخورد رکت

 خودتان را در منزل هیپنوتیزم و درمان کنید

خیلی‌ها تصور می‌کنند که عمل هیپنوتیزم را فردی مقتدر، بر روی یک فرد تسلیم انجام می‌دهد و او را کنترل می‌کند. اما این مربوط به قدیم هاست. امروزه نظر پزشکان اینگونه است که شخص هیپنوتیزم‌کننده (هیپنوتیزر) نقشی جز هدایت کردن و راهنمایی را نداشته و نقش اصلی بر عهده خود شخص است. ما برای علاقمندان و ماجراجوهای دنبال‌کننده‌ی مورتین، مقوله‌ی خود هیپنوتیزم درمانی را برای شما توضیح  خواهیم داد که یکی از انواع روش‌های هیپنوتیزم کردن است. شما این کار را میتوانید در خانه انجام دهید

این را فکر نکنید که هیپنوتیزم شدن، نشانه ضعف روحیست؛ بنا به گفته دکتران و متخصصان (مثلا دکتر اشپیگل) هیپنوتیزم شدن نشانه سطح بالایی از هوش و استعداد و نمایانگر قدرت و قابلیت فرد در انجام تمرکز می باشد.

خود هیپنوتیزم درمانی

شما می‌بایست اول خود هیپنوتیزم درمانی را یاد بگرید که اینکار با دو الی سه بار تمرین میسر می‌شود. بعد از آن است که می‌توانید خود را در خلسه قرار دهید. وقتی در خلسه هیپنوتیزمی قرار گرفتید، متن تلقین را مرور کنید و یا نوار صوتی حاوی متن تلقین را پخش کنید. ( در نظر داشته باشید که نوار صوتی باید در چند دقیقه ی اول، سکوتپخش شود تا بتوانید در آن زمان به هیپنوتیزم بروید.)

تمامی این روند توسط خود شخص انجام می‌شود که هیچ نیازی به صرف هزینه و زمان ندارد.

آموزش  هیپنوتیزم درمانی

1- اولین گام این است که بدانید محل و زمان مناسبی را برای اجرای تمرینات انتخاب کنید. در آنجا باید آرامش نسبی باشد و به هیچ وجه مشغله خانوادگی و کاری وجود نداشته باشد.

2- هیچ وسیله اضافی مانند دستبند، ساعت، انگشتر و… نباید به شما وصل باشد.

3- لباسی ساده و راحت تن کنید.

4- بهترین حالت این است که به پشت دراز بکشید. همچنین می‌توانید روی صندلی یا مبل راحتی نشسته و سپس چند نفس عمیق بکشید.

نحوه نفس کشیدن عمیق اینگونه است که اگر در مدت هشت ثانیه عمل دم را انجام می دهید، باید در حدود یک ثانیه، آن هوای فشرده داخل ریه را کاملا تخلیه کنید.

این کار را تا زمانی ادامه دهید که گرمای ملایمی در قسمت چپ یا راست سر یا گردن احساس کنید.

5- در مرحله پنجم برای خود هیپنوتیزم درمانی باید کلمه یا لغت یا جمله کلیدی را که از قبل برای خود انتخاب کرده اید را برای آرامش جسم و روح تان چند بار تکرار کنید.

6- اکنون می توانید چشم هایتان را ببندید و مجددا لغت کلیدی را چند بار دیگر تکرار کنید.

مورتین زبان بدن رو خیلی ساده اینجا یاد داده، یه سر بهش بزن!

7- در ذهن با خود صحبت کنید و بگوئید که “من از یک تا ده می شمارم و در حین شمارش پلک چشم هایم کم کم سنگین می شوند، به طوریکه بعد از شمردن عدد ده، نمیتوانم پلک هایم را باز کنم” سپس شروع به شمردن کنید و زمانیکه عدد ده را شمردید، آنگاه پلکهایتان را دانه دانه آزمایش کنید.

یادتان باشد که فاصله هر شمارش می تواند بین دو تا سه نفس کشیدن معمولی شما باشد. اگر در این هنگام پلک چشم ها باز نشدند شما توانسته اید قسمتی از بدن خود را تحت تاثیر نیروی تلقینات ذهنی خودتان در بیاورید. ولی اگر پلک چشم های شما از هم باز شدند، باید دوباره تمرین را تکرار کنید. این مرحله بسیار مهم است و شما باید به درستی آن را انجام دهید.

8- وقتیکه اطمینان پیدا کردید که نمیتوانید چشمهایتان را باز کنید، آنگاه به ذهن خود بفهمانید که تا عدد 20 می شمرید و با هر شماره پلک چشم ها سنگین تر شده و به عضلات بدن شما، حالت سستی دست می دهد. سپس شروع به شمارش کنید. وقتی این مرحله انجام شد دوباره چشمتان را امتحان کنیدو اگر باز نشد به کارتان ادامه دهید. وگرنه باید از مرحله اول مجددا شروع کنید.

9- وقتی که آرامش و سستی را در عضلات بدن حس کردید، به ذهن خود تلقین کنید که تا عدد 30 می شمارم و با هر شمارش که بین 4 تا 6 نفس کشیدن است، عضلات بدنم از سر و گردن و سینه و دست و شکم و کمر و باسن و پا و … کم کم حرکتشان را از دست می دهند و قدرت هر حرکتی از آنها گرفته می شود، آن گاه شروع به شمردن بکنید.

10- در این زمان وقتیکه عدد 30 را شمردید، به یکی از اعضاء بدن خود مانند پنجه پای راست یا دست چپ و … سعی کنید آن را تکان دهید، اگر نتوانستید آن را حرکت دهید تلقین پذیری شما کامل بوده، ولی اگر تکان خورد باید مجددا از تمرین سوم و از شمارش 20 شروع کنید و این بار فاصله شمردن ها را باید بیشتر کنید. یعنی در بین هر شمارش بین پنج تا هفت تنفس فاصله دهید و پس از شمارش عدد 30 مجددا همان قسمت از عضو بدن را آزمایش کنید و چنانچه در این بار آن قسمت از بدنتان تکان نخورید یعنی کارتان را درست انجام دادید.

+ برای برگشتن از حالت خود هیپنوتیزم درمانی با شمارش معکوس به ذهن خود بفهمانید که وقتی از عدد 30  به عدد 20 رسیدم، تمام عضلات بدن به حالت عادی بر می گردند و زمانی که شمارش به عدد 10 رسید، حالت سستی از بدنم دور می شود و پلک چشمها سبک تر خواهند شد و وقتیکه شمارش عدد به یک رسید چشمهایم کاملا از هم باز شده و با آرامش کامل از جایم بلند می شوم.

این تمرینات باید 2-3 بار در هفته و هر بار حدود 30 دقیقه انجام شوند تا وقتیکه شخص مطمین شود در کارش موفق بوده است.

سپاسگزار همکاری، نظردهی و حمایت شما هستیم.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی نکن