دیجی کالا digikala

دیجی کالا چیست؟

این روزها همه‌ی ما می‌دانیم که دیجی کالا چیست و لااقل یکبار هم که شده از این وبسایت خرید کردیم. اما به طور خلاصه باید گفت که دیجی‌کالا ایرانیزه شده‌ی آمازون است. سایتی که در آن به فروش اینترنتی انواع کالا نظیر کالاهای الکترونیکی، پوشاک، اکسسوری و … می‌پردازد.

صاحب دیجی کالا کیست؟

موسسان این شرکت بزرگ دو برادر دوقلو با نام‌های حمید و سعید محمدی اند که در سال 1358 به دنیای زمینی پا گذاشتند.

دیجی کالا چگونه شکل گرفت؟

داستان شکل‌گیری این شرکت بزرگ، نتیجه‌ی مقابله با شکستی است که این دو برادر به جان خریدند. به این شکل که تصمیم به خرید دوربین عکاسی گرفتند و تلاش‌هایشان برای جستجو در اینترنت بی‌فایده بود. هیچ مقاله یا مطلبی برای بررسی دوربین به زبان فارسی وجود نداشت و ناگزیر، در مقالات خارجی نیمچه اطلاعاتی به‌دست آوردند.

سرانجام دوربین را به شکل سنتی و با مراجعه به مغازه به‌دست آوردند. (مبارکشون باشه) داستان از چند روز بعد شروع شد که  متوجه دست‌دوم بودن لنز و تعمیری بودنش شدند. (این لحظه هزاران بار تقدیم به دشمنانتان) دو برادر نه تنها تسلیم نشدند، بلکه به دنبال راهی افتادند تا کس دیگری دچار این نا آگاهی نشود. پس با تکیه به اطلاعات و توانمندی‌هایشان برای راه‌اندازی بستری اینترنتی، موفق به ساخت وبسایت بررسی و تحلیل دوربین‌عکاسی شدند.

راه‌اندازی کسب و کار با تنها 10 میلیون تومان سرمایه و تیمی کمتر از 10نفر، جرئتی نیاز دارد که تنهادر افراد محدودی دیده‌ می‌شود. چرا که اگر کار راحتی بود، همه دیجی کالا داشتیم!

کسب درآمد دلاری با فارکس را اینجا بیاموزید.. همچنین ویدئوهای ما در تلگرام: forexmortin2000@

همزمان با توسعه و راه‌اندازی فروشگاه کوچک دیجی کالا، فراگیری اینترنت در میان مردم به اندازه قابل توجهی افزایش یافت و این موضوع، بی‌شک سوختی بود برای پرتاب موشک برادران محمدی. سوددهی وبسایت کمتر از 3 ماه !!!!

‌از نظر برادران موسس، بهره‌وری بالای نیروهای کاریشان و استفاده‌ی بهینه ‌از بهترین روش‌ها و همچنین تغییر بازار و نیاز مردم و رعایت کیفیت و استاندارد بالا ‌در کار و دوری ‌از تجمل‌گرایی و ‌در نهایت افزایش تنوع ‌در محصولات دیجیتال باعث شد تا دیجی‌کالای دیروز تبدیل به دیجی‌کالای قدرتمند امروزی شود. امروز که نزدیک به ‌یک دهه ‌از تاسیس این برند می‌گذرد، دیجی‌کالا به عنوان موفق‌ترین کسب‌وکار نوپای ایرانی یا استارتاپی قدم به قدم رشد کرد تا بتواند خود‌ را به بزرگترین خرده فروشی اینترنتی ‌در خاورمیانه تبدیل کند. ( پیش به سوی برابری با آمازون!)

شاید هزاران هزار از این موارد و اتفاقات در زندگی‌ما رخ داده باشد اما بی‌خیالی، ناامیدی و تنبلی مانع تحقق این رویا، و عامل به خاک سپردن ایده‌هاست. به این فکرکنید اگر برادران محمدی وقت خود را صرف ناسزاگویی به اوضاع و شکایت و رسیدگی به پرونده کلاهبرداری‌شان از دوربین می‌شدند، اگر با جمله‌ی «اگه شدنی بود حتما تا الان یکی انجامش میداد» خودشان را قانع می‌کردند یا یا امیدواری به اینکه شاید روزی کسی این مشکل را حل‌کند، باعث صرف‌نظر کردنشان می‌شد، الان دیجی کالایی وجود نداشت.

شما چطور؟ چندبار دچار اما و اگر های زندگی شدید و هنوز منتظر ناجی به انتظار نشسته‌اید؟

ما بی‌صبرانه مشتاق دیدن نظرات و پیام‌های شماییم.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی نکن